Kören

I Equmeniakyrkan Ljungby finns, sedan många år tillbaka, kören Tonkraft. Det är en blandad 4-stämmig kör med deltagare i blandade åldrar. Repertoaren består till stor del av kyrkliga sånger, som exempelvis ”Betlehems stjärna” och ”Advent” vid jul- och adventshögtider, eller ”Som när ett barn kommer hem om kvällen” vid alla helgons helg. Det är viktigt för kören att förmedla sångernas innehåll för människor som lyssnar.
Under året medverkar kören vid gudstjänster och andra samlingar i kyrkan. Kören har också framfört särskilda konserter vid jul och någon gång på vårkanten.
Projekt som musikaler och sångframträdande på andra orter och i andra sammanhang har också varit inslag i körens verksamhet.
Vid ett flertal övningstillfällen under året träffas kören över en kopp kaffe – den sociala delen av gemenskapen är viktig.

Kören är just nu vilande.